lördag, augusti 12, 2006

Sjukamp för rastlösa själar...

Micke Kryss har haft idér om hur ett EM skall skötas och grenar som saknas. Inspirerad av detta lämnade jag en comment som bara skenade iväg.

Sjukamp håller på i två dagar, poängberäkning som ingen fixar hålla reda på m m.. Jag menar... varför skall Klüft vet Dyft och Junis Barbershop med hopp stäva runt och änglas - nehe..fort skall det gå. Dom får tid för annat...odla resan i sina egna inre rum och fokusera på andliga grundprinciper. På det hela taget kan idrottsarenan bli en global myshög av god gemenskap.

så här tänkte jag...

Sjukamp... i en följd.

Starta och sprinta iväg 200 m...och stöt sedan kula, men stöt NER ribban i höjdhoppet från tio meters håll så att den ramlar så långt som möjligt in i länghoppsgropen... få försök... du vinner tid. I flykten... greppa ett spjut och vifta iväg det... Nu så... bara två grenar kvar... Bra... hoppa 100 m häck och avsluta med ytterligare två varv - 800m alltså... Först i mål vinner, vid lika målgång - kolla hur långt ribban kom i gropen.

Ikväll kommer jag kanske kolla på Minnenas Televsion och sen melodischlagerfestivalfinalen från 1984 där min gamle kömpis (jo, vi säger så ibland...kömpis) Lewing iförd vita handskar sjunger Tjuvarnas natt. Lewing vann inte . Det gjorde de dansande deoderanterna Herreys...som f ö hade gångaren Bosse Gustafsoon som manager... så var den cirkeln sluten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine