lördag, augusti 26, 2006

Jankan hämnas?

Låg o såsade i bingen i morse... zappade fram TV4:s Godmorgonsoffa - saturday edition.

Jankan leder det hela och spänner sina tekoppsögon i mina yrvakna...

Här skall snackas censur på film... och beroenden. Dessa två ämnen ligger mig nära...så jag beslutar mig för att hänga på...Lisa Ekdahl skall komma och gnälla fram en ballad... ja.. o så blir det lite reklam, ATG och någon kock kommer in o spiller sås... men programmet verkar lyckligt befriat från hobbysnickrande och vuxenpyssel... (skall behandla detta i en alldeles egen bloggpost...håller nämligen på att gå överstyr pga ett badrumsskåp på 179 x 40 x 19 cm som inte vill vara kontant med mig...)

Nåväl.. jag börja spana.. och Jankan grillar Gunnel Arrbäck, Ronny Svensson o DanielFridell om censurens vara eller inte vara...skall vi klippa i filmer? Skall det finnas åldersgräns?

Som illustration till det här kommer Jankan in och påar ett klipp...och det visar sig inte vara vilket som helst - "Sökarna" och den sekvens där ett av filmens praktarsels, som spelas av Torsten Flinck, blir överkörd av en långtradare... i scenen får man se Torsten med dödsångesten lysande i ögonen få typ 30 ton lastbil i fejjan...

Jankan o Torsten var en gång ett par...och de har barn ihop... jag kan inte låta bli och undra vem som tänkte...hur dom tänkte...och om någon tänkt innan just DET klippet valdes...


"Bitter? Inte jag....."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine