tisdag, augusti 29, 2006

Going for the one

Det här är ett av de lyckligaste album jag äger. Lycklig blir jag då jag lyssnar på samtliga spår. Jon Andersons röst är klar som en fjällbäck. Skivomslaget tyckte jag så mycket om att jag fällde ut det (då blev det tre i bredd) och fäste upp det på väggen i min vindslägenhet på Sunnerödsvägen 5, Uddevalla city.


"Var la jag mina kläder?"

Ett av de få album som jag endast förknippar med det musikaliska innehållet - och inte till några speciella skov i livet....men allra mest handlar det om vinterkvällana i vindskupan där jag med min röda telefon, det bullrande kylskåpet och min säng utan ben hade att altare med stereon som ikon och då - två Prippsbackar med vinyl.

För två-tre år sedan köpte jag tillbaka den här skivan på CD. Lyckat o remastrat njuter jag av "Awaken" Episkt klockar den in på 15:38.

Musiken gör mig lycklig än idag och att cykla söderut under en höstig dag med det här alstrat i mp3:an får ner mig i själslig brygga.... Rebirth!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine