fredag, augusti 25, 2006

"a dream, about the king of Sweden..:"

Citatet kommer från "Minnie the Moucher" som Cab Calloway sjöng ..bl a i den film jag sett flest gånger - "Blues Brothers".

Men... nu var det min tur...efter många långa drömmar och uthälld fisk, bortglömda kuster och...ja...Carola...så har jag drabbats att Knugen.


"Jo, det var en ganska kul pryl...otroligt kul med baseball..egentligen..."

Scenario: Jag är åter i kanslipyjamas (militär daglig dräkt) och medverkar på något cerimoniellt o tungsamt...typ förbandsnedläggelse.

Vid middagen skall Carl XVI Gustav komma och lattja till det.

Jag sitter bordsplacerad mittemot Rapports politiske reporter K G Bergström. Denne man räcker mig ett basebollträ och ber mig "göra något skoj när kungen kommer".

Kungen närmar sig bordet och jag frontar med basebollklubban och kör upp den i grenen på kungen och jiddrar lite med slagträt...inga slag...bara lite löjligt killtrams...ja.. Kungen skrattar och bökar tillbaka lite o putjazzar med skrevet... K G Bergström har en monitor på golvet och ser vad som läggs ut i TV. "Det blev bra" säger han när kungen gått vidare... "men det var inte så många som tittade."

Kl 05:42 åter i verkligheten ser jag ut mot Kapellplatsen och inser att jag ännu inte fått mina 15 minuter....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine