torsdag, augusti 31, 2006

Facit Lasse?

Samma dag som "jag och många med mig" utgjuter vårt politikerförakt och med darrande näsvingar och brösttoner rackar ner på den usle Lars D.... då slås jag av en tanke som får mig att bli kall, eftertänksam och komma i stillhet.

I dagens Aftonsnatter läser jag hur dåligt mannen mår... då hjälper de dryga 40 lax efter skatt som han kan stoppa i fickan den 25:e varje månad.

Tidningen spekulerar i en lång sjukskrivning... själv är jag förundrad över hur "mannne som vet allt" (han har visst det smeknamnet) har så dålig ordning på sig själv...eller om hantäcker upp för någon... sanningen...hur den än ser ut... mår bättre av att komma fram - för allas skull.

Det kanske trots allt är så att denne oförvitlige statstjänsteman... och politiker av någon anledning får klä skott för någon annans tillkortakommanden. Time will tell...eller vill lir det en vift i vinden som glöms bort... och om ett år är Lasse D på banan igen och ingen bryr sig..?


There's something rotten in Denmark... and in Sweden as well

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine