måndag, juli 31, 2006

100 saker... av ngn anledning

Den här listan skulle egentligen aldrig blivit gjord. Jag brukar alltid gå mot strömmen och göra tvärtom... kanske börjar jag bli lat. Kanske har jag slutat bry mig om vad andra tycker...eller så är det istället så att det är viktigt för mig vad andra tycker...hemska tanke


1. Jag har ett par två par bruna skor

2. Jag har haft en katt som hette Laban

3. Jag blåste trumpet i ett år 1968/69

4. Jag har varit scout i 7 år

5. Jag har simmat Vansbrosimmet på 1.03.20

6. Jag knyter skorna i hissen

7. Jag frosta av en frys

8. Jag har ätit magisk svamp på Koh Phangan

9. Jag har varit på Roskilde 1987 samt 1999, 2000 och 2001. Fantastiskt, bra, anus och katastrof

10. Jag har inte druckit alkohol sedan oktober 2001

11. Jag kan inte busvissla

12. Jag har bott på 13 olika adresser, varav 5 i Gbg

13. Jag kan knyta slips på tre sätt

14. Jag avskyr att mecka med stora saker

15. Jag kan finna nöje i att pilla med datorer

16. Jag äter mycket frukt

17. Jag har två föräldrar i livet

18. Jag har blivit bättre på att slänga saker

19. Jag är ekonomiskt lättsinnig

20. Jag betraktar mig som tidvis rysligt fåfäng

21. Jag har ett kinesiskt tecken tatuerat på höger överarm som betyder ”evighet”

22. Jag är göööörtrött på såna här listor

23. Jag funderar på om jag gör det här för min egen, eller någon annans skull

24. Jag mötte mitt livs kärlek efter 43 år

25. Jag har lakrits som godisfavvo

26. Jag är introvert och söker ogärna samtalskontakt med andra

27. Jag finner stor frustrationslösning i frigörande andningsövningar

28. Jag har en vilopuls på 48

29. Jag tar hellre blått före rött

30. Jag kan alldeles för mycket om film

31. Jag har haft Skägg-Arne Rödvinsson som pseudonym

32. Jag tycker inte om hundar

33. Jag har bestämt mig för att vara grundglad och lycklig

34. Jag oroar mig sällan

35. Jag har ett eget företag och tre jobb.

36. Jag tycker om att köra bil

37. Jag drömmer om en lägenhet med stor takterass

38. Jag har strollat runt i Inglewood, LA sent på kvällen…utan att fatta att jag var i ”bad hoodz”

39. Jag tycker stekargrabbar från Stureplan suger. Om jag är avundsjuk eller bara trött - oklart

40. Jag har varit medlem på SATS sedan 1997

41. Jag hade en nymfparakit som hette Evert under 2 års tid

42. Jag kan få bryt på personer som äter och pratar i telefon samtidigt

43. Jag har arbetat som trädgårdsmästare i Sydney i två dagar

44. Jag har blivit intervjuad i grekisk TV

45. Jag har sökt till FN-tjänst tre gånger och inte blivit antagen

46. Jag har lyft A-kassa sammanlagt 115 dagar sedan 1988

47. Jag har en våg under sängen

48. Jag tycker att Kvibergs Marknad är en häftig företeelse

49. Jag åker hellre spårvagn än buss – men båda suger. Cykel regerar

50. Jag tycker blogg och kommunikation via nätet är bättre än telefon

51. Jag har försökt döda en grävling med en yxa

52. Jag har simmat 50 fritt på 29,7 sek

53. Jag har svårt att ta emot tanklös aggression

54. Jag ber om ursäkt lite för sällan

55. Jag har tolv par Björn Borg-kalsonger

56. Jag får ingen riktig ordning på mina papper hemma

57. Jag handlar på Konsum, fast det är dyrt, trångt och ogästvänligt

58. Jag vill bosätta mig i ett annat land om c:a 10 år.

59. Jag har mediterat dynamiskt

60. Jag har små fötter

61. Jag blir illamående av grädde

62. Jag är noga med att ha rena fönster hemma

63. Jag får lätt dåligt samvete om jag inte tränar när jag tänkt att göra det.

64. Jag blir irriterad om jag inte får mat då jag blir hungrig

65. Jag kan somna varsomhelst i 5-10 minuter efter att ha ätit

66. Jag blev tvungen att scrolla upp för att se att jag inte skrivit samma sak två gånger

67. Jag har ägt ett radhus

68. Jag är bra på att förklara hur saker fungerar

69. Jag är kass på att borra, snickra och spackla

70. Jag tycker overksamhet är en underskattad sysselsättning

71. Jag tycker själv jag är löjligt barnslig, men gillar att hoppa bomben i vattnet

72. Jag är missmodig över att inte tillhöra ett grabbgäng

73. Jag har samlat på frimärken

74. Jag började skriva en bok en gång… kom till sid 103

75. Jag har sett KISS på Scandinavium 1975

76. Jag har bott i Uppsala i ett år.

77. Jag gillar vitlök

78. Jag målade in mig i ett hörn en gång….på riktigt.

79. Jag stör mig på att Marilyn Video nu heter ”Videomix” och bara har DVD:s

80. Jag har för många biografier om folk som inte intresserar mig

81. Jag har inte ont av skitiga toaletter

82. Jag får däremot vomeringskänslor av illa hanterad mat

83. Jag tror på reinkarnation, och att jag var grek i något av mina tidigare liv

84. Jag känner mig hemma i södra England

85. Jag lockas inte av att semestra i Östeuropa

86. Jag har haft kontaktlinser sedan 1979

87. Jag har ett gudbarn

88. Jag äger tre gitarrer, men spelar för sällan

89. Jag har taxikörkort

90. Jag är looser på dataspel – fattar inte hur man gör

91. Jag kan däremot klå upp en större menighet i backgammon

92. Jag är nu upp i 92 av 100

93. Jag börjar tycka att det här suger

94. Jag är övertygad om att den här listan skulle sett annorlunda ut om jag gjort den hemma

95. Jag har tråkigt på jobbet just nu

96. Jag skall köpa en cykelhjälm till en liten gosse idag

97. Jag längtar efter mina döttrar

98. Jag har sprungit Göteborgsvarvet sedan 1994

99. Jag har varit med i Jeopardy

100. Jag blev inte stormästare

14 kommentarer:

  1. Hmmm punkt 35... Tre jobb OCH företag! Nån ledig tjänst åt en trevlig dam, kanske? ;)

    SvaraRadera
  2. Nu har du allt rekord i antal publicerade listor som jag inte orkar läsa Nemo.

    SvaraRadera
  3. 6o7: Dessvärre inte. Jag är anställd på tre fronter... och mitt eget företag har ännu inte den omsättning som krävs för att hålla sig med anställda.

    Mickey X: Jag jobbar hårt på att få färre bloggläsare ;-)

    SvaraRadera
  4. Fan, nu läste jag listskrället ändå... Sicken looooser jag blivit. Säkert för mycket frisk luft är jag hälsade på Stubben.

    SvaraRadera
  5. så härligt att du även vek ned dig och gjorde listan.
    trodde inte du skulle köra på den.

    det är något med bloggkraften som får en att göra saker man normalt skulle skita i.

    SvaraRadera
  6. El_pedro: Unleash, the f#¤%ing bloggfury, typ

    SvaraRadera
  7. Varför gillar du inte hundar? *nyfiken*

    SvaraRadera
  8. Kimmi: Att äga en hund för mig idag... innebär att min frihet blir beskuren. ajg är rihetströstande och vill känna obereoende. Har liksom nog med att sköta två barn. Jag är inte heller i grunden en "omvårdande person... jag har dock ägt katt under några tidiga tonår. Bra för min emotionella utveckling.

    Hundar i gemen betraktar jag som ett otyg i många fall... men det är då inte hundens fel utan ägarens...som antingen inte håller hunn kopplad eller fostrar den till nån stylish mördarmaskin eller nåt...

    SvaraRadera
  9. Var det inte jobbigt att blåsa i trumpeten i ett helt år..? ;)

    SvaraRadera
  10. Levande: Jo.. gissa varför jag sluta tuta... ;-)

    SvaraRadera
  11. Jag är glad att du vek dig och skrev en lista! Tillhör dem som tycker det är spännande att läsa saker om andra...

    SvaraRadera
  12. Jag tycker om listor jag. Det hör kanske till att ha på sin blogg. Men 100 punkter, förstår att det blev kämpigt mot slutet!!

    SvaraRadera
  13. Hejsan, Nemo!
    Har, av någon för mig helt okänd anledning, läst din 100-lista. Gillar inte så långa listor, räcker med alfabetet, för att få ihop en lista.
    Hur som helst så anser jag att nr. 70 är bäst och tänkvärd, dessutom.
    Du åsyftar förmodligen kroppsarbete? Vilket innebär för mig att overksamhet är tankearbete på alla plan. Blir man uttröttad av. Så visst är det underskattat!
    Ha dé!
    Kram, Agneta

    SvaraRadera
  14. @ Agneta - haha... nr 70 - jag tänker nog på overksamhet i största allmänhet - att inte tänka på något speciellt - att vara i nuet -

    SvaraRadera

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine