måndag, juli 31, 2006

Döden, döden, döden....

Det sägs att Astrid Lindgren och någon väninna brukade inleda sina telefonsamtal på det viset; döden, döden, döden...så var det avhandlat liksom.

Liksaså lär det finnas två måsten här i livet - man måste välja...och man måste

En amerikansk undersökning visar att rädslan för döden är betydligt överdriven...den kommer först på 7:e plats över hemskheter... inte förvånande nog kommer "att tala inför andra människor" på 1:a plats. Ett öde värre än döden, alltså.

Slutligen kan vi konstatera att livet är en sjukdom som ofelbart leder till döden

För att planera mina kommande år gjorde jag följande lilla test. Och se... jag har 33 år kvar att skoja runt...synnerligen upplyftande. Det blir i runda slängar 12 .045 bloggposter till... och jag har bara hunnit med 315 så här långt





You Will Die at Age 85

Congratulations! You take good care of yourself.
You're poised to live a long, healthy life.

3 kommentarer:

  1. Döden, döden, döden....
    Hur lever livet med dig?
    Här har första regnskuren på....LÄNGE...nyss dragit förbi och solen strålar igen. Hoppas att allt är bra med dig!

    SvaraRadera
  2. Jävlar, nu har jag bråttom för jag skall visst bara bli 61. Men om jag ökar till sex inlägg per dag så har ni allt lite att läsa även efter min hädangång. Det blir fint, så gör vi.

    SvaraRadera
  3. Kimmi: livet är just nu oerhört stabil!

    Mickey o El_pedro: Keep up the good work, våra politiker kommer ändå ha ett bekymmersamt försörjningsläge i framtiden... räknar med att ingen kommer att ta hand om mig vilket innebär att jag förmodligen kommer vara en vimsig helidiot med järnfysik som bara går o går o går... men som ingen behöver...

    SvaraRadera

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine