torsdag, augusti 20, 2009

Tillstånd

ChihirinhoImage by fofurasfelinas via Flickr

För några dagar sedan skrev jag om motstånd. Så typiskt mig. Så dumt.

Är det inte bättre och finna ut sånt som jag vill börja/ fortsätta med, eller uppnå. Det blir mer positivt tänk på det viset.

Here we go...

  • Genomföra Sthlm marathon 2010 under 4 tim
  • Utkomma med roman, del 2 "Anamma" senast 2011
  • Fortsätta stödja döttrarnas utveckling - stå vid sidan men ändå vara med
  • Växla ner twitter och blogg till förmån för nu-upplevelser IRL
  • Fortsätta utveckla mina föreläsningar kring kemiskt beroende
  • Fördjupa och utveckla min relation med S
  • Genomföra meditationer och andningsövningar minst en gång per vecka
  • Köpa spikmatta
  • Slänga/skänka 100 kg föremål (prylar, kläder m m)
  • Vara barnsligare...oftare
  • Gråta och skratta mer
  • Bli arg på män med kavaj och slips
  • Ha ett köpstopp på 6 månader
  • Förtjäna 5 nya vänner



Reblog this post [with Zemanta]

6 kommentarer:

  1. Var det någon som sa att du inte ska ställa så höga krav på dig själv? :-)
    Skit i spikmattan. Den gör bara ont, det behöver man inte.
    Sitta-rakt-upp-och-ned och fundera funkar lika bra.
    Funderar också på maran, men det är en hemlis...

    SvaraRadera
  2. Skönt att ha det där klart för sig.
    Lycka till.

    SvaraRadera
  3. @ Sarah - Ja, spikmattan gör ont... men jag tror den är bra för mig.
    Som ett komplement.

    @ Dht - visst - en plan är en god kompass. Så länge den funkar :)

    SvaraRadera
  4. PUNKT FYRA ÄR SOM SKRIVEN FÖR
    m i g. -!-

    SvaraRadera
  5. CandyboX Collector - en god insikt. Förhoppningsvis läser du då inte det här svaret :)

    SvaraRadera
  6. Bra där med en vara-för-lista! Jag har också gjort en: http://karinfriberg.se/blogg/2009/08/24/tillstand/

    SvaraRadera

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine