fredag, augusti 21, 2009

Och boken går bra...?

Ja. Allt är relativt. Men enligt mitt förlag har de sällan haft en bok som börjat röra på sig så livligt direkt efter utgivning. Kul!

Ännu roligare med de recensioner och den feedback som jag hittills fått.



Sarah Britz har bloggat och hennes rader berörde mig. Verkligen.

Lohrs Pocket med mera har boken hos sig. Live - so to say. I samma affär kommer jag också ha release/signering 090909 kl 18-20. Du är givetvis välkommen.

Igår hörde ett större behandlingshem av sig och ville ha boken för genomläsning. Gillar dom den och tycker att den ligger i linje med deras värdegrund och riktlinjer för behandling kommer den förmodligen att finnas i deras bokshops sortiment.

Nu skall vi tävla!

Bästa motiveringen till varför just DU skall ha ett signerat friexemplar av ANFÄKTA vinner.

Skriv i kommentarsfältet - eller maila om du vill vara anonym. Är motiveringen t ex: "Jag behöver boken för att jag skall läsa den högt för min nersupna syster", så skall du inte behöva fronta det.

Vi har ju inte kommit dit ännu. Alkoholism är inte som vilket sjukdomstillstånd som helst. Mycket skam & skuld. Men borde inte vara det....

Tävlingen pågår fram till och med 28 augusti. En vecka. Du får gärna lämna fler motiveringar.

7 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Sillen är i stort behov av denna bok,kommer att läsa högt för mig själv och min vän. Detta blir nog ett bra kompliment till våra AA och Al-anon böcker. Å lite skratt på vägen kan vi alla behöva. Om inte annat kanske jag dyker upp på din signering,denna dag är även min väns födelsedag. Så det känns som ett omen. Om inte annat kanske jag dyker upp ändå,en signerad fin bok att läsa,å veta att vi inte är ensamna på denna planet.

    SvaraRadera
  3. @ - furman & Sillen - Tack för era bidrag. Håll ut till 28 aug. Då koras vinnaren.

    Det kommer även bidrag via mail

    Fortsätt skicka

    SvaraRadera
  4. Jag skulle vilja ha den för att läsa om hur det är från insidan. Oftast är det bara utsidan och verkan av alkoholism som beskrivs.

    Sen ska jag inte sticka under stol med att jag förväntar mig ett bra språk i boken, i alla fall om det är du själv som kommit på titeln på denna bok och även på nästa. Försöker lista ut vad den tredje kommer heta, men kan inte.

    SvaraRadera
  5. Försöker komma på nåt underfundigt o riktigt smart som blir till en vinnande kommentar men känns som att då blir det bara massa larvigt rövslickeri, kommer inte på något annat än att jag helt enkelt vill läsa boken oavsett vad. Så är det:)

    SvaraRadera
  6. Har inga kemiska demoner att krossa men väntar på att skriver boken mot hybris ...

    SvaraRadera
  7. ... DU skriver boken ...
    Skall det vara.

    Vilket automatiskt ställer mig i kön till boken mot dyslexi också ... ;-)

    SvaraRadera

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine