tisdag, augusti 18, 2009

Idol - allt ljus på mig...

The Freewheelin' Bob Dylan album coverImage via Wikipedia

Så är det - och snart börjar fredagsgisslet igen. Idol står för dörren. Bonde söker fru skall genomtröskas och en Ensam mamma skall välja bland ett koppel vilsna män som söker kärlek. Allt i ljusets sken bland TV-spotar och kvällstidningsrubriker - ni vet sån där media som skriver om det som är rätt och relevant.

Nu är ju inte spotlights och idolstatus en garanti för en evig inmurning i folks medvetande.


Bob - denne ikon är ute och lajjar runt i mysbyxor och gummistövlar. Med dubbla regnjackor för säkerhets skull. Blir tagen av polisen, för ingen känner igen honom.
Kanske inte så konstigt.
I Scandinavium för ett par år sen är jag ännu inte helt 100 på att det var Bob som stod på scen.

I alla fall gick det inte att se hur han såg ut.
En vit hatt. Sen var det bara en diffus gestalt som stod och väste på sitt oefterhärmliga sätt. Skitbra, men det kunde ju ha varit singback eller nåt. Vad vet jag?
Reblog this post [with Zemanta]

9 kommentarer:

  1. Sicka bekymmer, tur att man inte är kändis. Eller ska vi ha tv program om vem vill leva våra liv? hahahaha tja det kanske hade vart nåt.

    SvaraRadera
  2. Äntligen hittade jag tbax:).
    Visste att jag klickat vidare någonstans o efter ca 20 min letande hittade jag den på "innan du fanns".
    Har ögnat igenom, har sett om boken, kommer att läsa rubb o stubb.

    SvaraRadera
  3. @ Sillen - är det inte det vi redan har, till viss del?

    @ -tizzie - Kul att du vill läsa - återkom gärna med feedbak och tipsa fler om du tyckte om den

    SvaraRadera
  4. Hmmm jo så sant! Men ändå skönt att få skriva av sig. Nästa bok på inköpslistan blir din,det blir bra läsning.

    SvaraRadera
  5. Kommer garanterat att återkomma, både som läsre o feedback.
    Har ägnat en tid till "medberoende" avsnitten nu o efter clownen o tapetblomman konstaterar jag att det här är inte en blogg man ögnar igenom. Den här måste jag läsa! Har en del erfarenhet själv så nu måste jag smälta o bearbeta lite innan jag med stort intresse kommer tbax!

    SvaraRadera
  6. @ - Sillen. Kul att du vill läsa!

    @ - tizzie: Vad bra! Jag hoppas du hittar mycket läs- o tänkvärt

    SvaraRadera
  7. Suck,vill inte erkänna,men troligtvis både bra och nyttig. Men återkommer med resultatet.

    SvaraRadera
  8. Bättre var det förr med Varuhuset som enda serie att leva sig in i!

    SvaraRadera
  9. @ Daniel - precis. Ordning & reda. Inga konstigheter.

    Tur den finns på DVD

    SvaraRadera

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine