söndag, juni 11, 2006

Strand- o solproblääm....sölved

Det är mycket sällan som jag tänker på hur jag beter mig nu för tiden.. jag bara finns och odlar några levandsregler som jag tagit till mig på senare år.

Ålder bekymrar mig föga... utom i ett avseende: Jag vill inte vara "en gubbe på stranden"

Ultimata gubbhänget på stranden med strandad kärringsäl vid fötterna Foto:Nemo

En gubbe på stranden är så gött lätt att identifiera.



  • Brassestol eller annan möbel att SITTA i
  • Beppehatt i frotté
  • Spindelben (smala o håriga)
  • Skor med stumpor OCH kortbyxor
  • Ombyte av underkroppen sker först... hela överkroppen är totalpåklädd meanwhile

Motkrafter för gubbstuk är:



  • Ipod
  • Inga skor alls
  • Korta khaki/linnébyxor
  • Linne
  • Solbrikker (huge)

Överdrifter åt andra hållet (jag borde vart på Ibiza - drömmen)



  • Pastellfärger
  • Ghettoblaster
  • Bollar
  • Snorkel
  • Basketlinne
  • Tältstora shorts
  • Bling-bling i Turkguld runt halsen
  • Tribal-tattoo o mördarhund (överkurs)

Det blev Amundön och jag funderade på hur jag skall packa. I o med att jag medför E o M går gubbvarianten fetbort och jag tror girlsen förbjuder mig att följa med om jag ser ut som en pastellmupp i målbrottet... mittenalternativet således..

Nu märker jag vid genomläsning att jag fick lite Syddan-touch på det här...skall inte upprepas.



2 kommentarer:

  1. Jag hade nog satsat på sistnämnda stilen minus pastellerna ;-)

    SvaraRadera
  2. Kimmi: Illavarslande... mördarhund o tribal... ;-)

    SvaraRadera

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine