onsdag, juni 28, 2006

Bisarr Pappa-humor

Så här är det...

Jag har börjat få pikar av döttrarna för att jag odlar knastertorr Pappa-humor, typ putslustiga feltryck i tidningens familjesidor...

"Sågverksarbetare Svensson har avlidit, han sörjes närmast av två bräder"

Ja... ni ser själva... det är tungt att äta middag med mig ibland...värre blir det:

"Amiral Tudor hade inga problem att vinna slaget vid Hastings 1066... han hade ett helt batteri med soldater"

Så ser jag att löpsedelsmakarna på GT drabbats av samma infantila pappaordvitseri (fast i det här fallet kanske tolkningen säger mer om mig...)


Kolla... skuren i pungen...nedanför - "Ny sommarpåse"...o skraplott

6 kommentarer:

  1. Jag har tyvärr mycket tråkiga nyheter nemo.

    Detta fenomen, som även jag naturligtvis har drabbats av, är av den kroniska typen. Det blir helt enkelt värre över tiden så att säga.

    Dessutom skall man vara observant på att denna svåra, men ack så vanliga, åkomma kan yttra sig på ett flertal olika vis.

    Vi talar här inte om symtom utan om en reell sjukdomsbild på en redan utbruten kronisk defekt.

    Förutom den enkla typen av ordlekar din hjärna har börjat leka med dig är det mycket vanligt med ett okontrollerat och evinnerligt rabblande av ordspråk.

    Först brukar det börja med vanliga hederliga och väl kända ordspråk för att snart övergå i nypåhittade fantomendjungelordspråkliknande floskler.

    När man drabbats av det sistnämnda stadiet bör man omedelbart skriva sitt testamente (om det nu är värt att skriva) och göra mänskligheten den stora tjänsten.

    Börjar du rimma nedanstående morbida vis är det riktigt illa, även för Göteborgare, har jag hört:

    Det är bättre att smita från skatten än att slå ihjäl grannkatten.

    SvaraRadera
  2. haha jag tyckte det var roligt faktiskt.

    SvaraRadera
  3. haha riktigt kul ju.

    mycket observant får jag säga.

    SvaraRadera
  4. El Pedro och Smultronpaj:
    Ni har blivit Pappa-humorimmuna om ni tycker sånä löp är kul.

    Grattis o välkomna på middag!

    SvaraRadera
  5. ja du, jaghar ju oxå en pappa ;-)

    SvaraRadera
  6. Pung och sommarpåse på samma löp... Vet inte vad jag vill säga med det riktigt... associerar lite sjukt kanske... ;) (Hur fabian stavas det??? Associationer. äh..)

    SvaraRadera

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine