söndag, juni 04, 2006

Köpångest...

Kollade av listan som jag snodde ihop igår morse. Genomfört allt utom el-gitarrspel (snart...) och dynamisk meditation (morgon bitti).

Att göra upp en plan för helgen - och sedan hålla sig till den - kan låta lite kontrollfreakigt...men eftersom jag helt rått mig själv och inte drabbats av yttre påverkan i nämnvärd skala har det funkat...stabilt.

Började dagen ute på Saltholmen och tog årets första dopp. En sanslös ynnest. Detta gamla kallbadhus är som att ha bästa strandtomten (men inget hus som påkallar Timell-tomterier och vindskivor som anfrätta av havssalt och piskande nordvästvindar skall underhållas). Sedan att jag delar den med ett tjog "goa gubbar"...dom flesta verkar ha varit där sedan varven la ner... är helt grymt. Tjuvlyssnar-bloggen kan lätt få bidrag därifrån.


Nemo on Strand


Efter min tid i solen rattade jag ut med saliven i mungipan mot HISINGEN. Målet var Experts Stormarknad som hade nån sorts ombyggnadstotalutförsäljningsrea med knorr... Löddrig som Mr Bean en nyårsmorgon attackerade jag varuhuset och där föll hela min idé om struktur o balans. Demo-ex, truckar, storfamiljer med turbaner och ett obefintligt kösystääm gjorde att jag fick ångest och rev åt mig en skäggtrimmer för 549:-...det är en viss skillnad på den tänkta Hitachi-plasman för 13 lök. Så blir det ofta när jag kommer i köp-affekt. Det blir nåt helt otippat. Turligt nog brukar dom här merkantila felstegen slå lågt i plånboken. Det blir inte så många pengar som jag dämpar o reducerar min ångest med...

IRAKI-kultur, dag 4...men jag är bara i pubertetsmossefasen... Saddam...blir lite "Mad Ass" baklänges...



Mer skit är hår?

2 kommentarer:

  1. fan vad hardcore du är som kör frilagt från början. det är verkligen galet men galet härligt. all kredd till dig. själv tänkte jag posera i mitt trailertrash skägg och hustrumisshandlarlinne med folköl och fjärrkontroll idag eller imorgon. för att liksom peppa mig lite inför vad som komma skall. morsning korsning

    SvaraRadera
  2. Jag är så vansinnigt impad. Här odlas det också... fast vid sidan om mig.

    SvaraRadera

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine