tisdag, juli 21, 2009

Håkan - in my dreams

Håkan Hellström är från Göteborg. Det kan jag inte göra något åt.

I tidigare bloggposter har han fått skit för att han inte kan sjunga och för att han tar andras gamla låtar (som huvuddelen av hans lyssnare inte hört för att dom var sperma då det begav sig) och gör om... nog så.

Fortfarande har jag mycket svårt för Håkans sång och den oslicka produktion som hans skivor har. Det är brötigt. Men - han verkar vara en hyvens kille som räöker och kör bil ganska illa. Som folk mest.

I natt drömde jag om Håkan. Han ville bli kompis med mig. Han sökte upp mig och bad mig testa av några gitarrer. Bland annat en mörkblå som han påstod sig ha fått av David Bowie. Den hade åtta strängar. Problem.

-Nja, du tar bara och stämmer ner sträng ett och åtta, så spelar du som vanligt på dom sex i mitten, sa jag och fiffade till guran som fick ett svajdarrigt C,S, N & Y-ljud. Som introt till "Carry on".

Håkan blev überförtjust och ville ha med mig på en turné. Mycket besvärande. Jag skruvande på mig. Våndades. Skyllde på litterära åtaganden, mycket jobb på annat håll.

- Men jag kan hjälpa dig att packa turnébussen.

Sen vaknade jag. Svettig.

2 kommentarer:

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine