söndag, april 27, 2008

Sheer Heart Attack

Det här kanske borde ha varit med bland de andra tunga albumen från mitten av 70-talet, alltså för 3 veckor sedan då jag började den här serien av "21 album att medföra i gravens djup" ..eller nåt.

Anledningen till att jag toppar och avslutar med det här är att A night at the opera inte föll på top 1 bland Queens skivor. Det här albumet fick jag ögnen på - paw riiktiit för bara nåt år sedan. Jag blev helt ansatt av Brighton Rock och började lyssan på hela skivan med att annat angreppsätt än tidigare.






Youtubeklippet är just Brighton rock - ett ganska lusigt ljud, men så är ljudbilden från den tiden. Jag testade även med mitt digitalt tvättade album. Ingen direkt skillnad. Killer Queen var annars den här skivans smash hit



och nu blir det inga mer "21 skivor". Där gick jag i mål och har haft mycket nöje under tiden. På vägen har jag funnit ett nytt tema - "Mina 10 skämsalbum".

Den serien kommer vad det lider. Jag har redan börjat plocka ut några alster som jag knappt törs nämna att jag fortfarande äger - eller ännu värre - lyssnar och gillar. More to come...

De 21 som jag listat och gått igenom här står jag för till 100%.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine