onsdag, juni 03, 2009

Sommar i P1

Måste ju hissa årets sommarvärdar - några stycken. Ledin känns inte fräsch - han skall ju rädda Sverige, förresten. Få folk att köpa Volvo o SAAB. Stackars Volvo o SAAB.

Här är mina val i Sommar....

Juni:

20 › Ingvar Kamprad
29 › Hans Alfredson

Juli:

14 › Katerina Janouch
16 › Ann Heberlein
18 › Kristian Luuk
19 › Per Olov Enquist
25 › Morgan Alling
26 › Ola Salo
30 › Laleh Pourkarim
31 › Peter Englund

Augusti:

1 › Alex Schulman
2 › Anders Wall
3 › Sverre Sjölander
7 › Jörn Donner
8 › Bodil Malmsten
10 › Nahid Persson Sarvestani
12 › Frida Hyvönen
15 › Jan Guillou
16 › Sommar 2009 i backspegeln


Det var inte så många det... Det här var lite sponanplock. Få se vad det skrivs och sägs också. I och med att det går att prenumerera på sändningarna genom RSS - blir det ju inte jättenödvändigt att ligga med örat mot en transistor i en brassestol utanför en husvagn och se hur flintasteken brinner upp...

3 kommentarer:

  1. Men det är något med det där transistorlyssnandet, ändå. Brassestolen, husvagnen och flintasteken kan kvitta, men livelyssning med all musiken är i vissa fall svårslaget.

    SvaraRadera
  2. Jajajaja... jag vet. Och då jag ÄR i hängmattan, på stranden osv... då lyssnar jag.

    Men ack - ofta ser jag in i en 19-tumsskärm och arbetar, arbetar och arbetar... då är podcastingen bra. Jojomen...

    SvaraRadera
  3. Jag älskar podcastningen, tro inget annat. ;-)

    SvaraRadera

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine