lördag, maj 16, 2009

A day in a life - another day

Det finns andra dagar än såna här i mitt liv... titta bara:

07:15 - Revelj - efter en natt där jag drömt om ett 70-talsliv idag, alltså dagens läge, men med 70-talets teknik - så fattar jag hur kallt det vore att inte ha det som det är. Ingen mobil fanns. Och inget Internet. Hur jag än skulle ha tag på folk fick jag gå. I bästa fall fanns det en telefonkiosk med bakelitlur, grön apparat med en röd knapp som det stod "LARM 90000" på. Drömde även om fisk. Fast småfisk. Brukar drömma om fisk i torskstorlek. Nu mest spigg och sardin. Skit.

07:20 - Tar in vakenheten . S ligger inslagen som en skör daggdroppe och utsöndrar marsipandofter och strålar lycka och skönhet i ett moln av pur vällust.

07:30 - Internetzaktivitet. Läser lite bloggs. Skrattar ihjäl mig. Väcker grannen. Surfar vidare och upptäcker detta. Laddar ner och spelar högt flera gånger. Bestämmer mig för att inte rösta

08:00 - Återgång till sängen - medför GP. Puttar på S. Försiktigt. Tar i med en Fred Åkerströmsk skäggbas och framför "Jag ger dig min morgon" stående och iförd enbart midjekort T-shirt (Kalle Anka-mannen). Succé

09:00 - Funderar på om jag skall lättlöpa upp till fransken på Coopmansgatan och ta med bagett. Därifrån, alltså.



10:00 - Frukost i köket. Ingen radio med spikpiano. Melodikrysset får alltså vänta 10 år. Så har vi bestämt. Med otäck frenesi tacklar vi åldersdemonerna, S o jag.

11:00 - Återsoftning. Det är stort att knöla ner sig i bingen en timma för tolv. Det är lite av en högtidsstund faktiskt...få se vad som händer.

12:00 - Det börjar krypa i kroppen. Fötter ses över. Det fisslas o donas med utrustning. Samtidigt läser jag i DN om hoten mot F-kassans personal. Blir lätt missmodig.

13:30 - Mot Shewoodsko....nä, Slottskogen. Med påtagen nummerlapp och ivriga steg är det dags att genomföra det 14:e Göteborgsvarvet. Alltid ivrig och jagad, precis som jag skall iväg med ett tåg och är sen. Sån är jag jämt, säger S som då hamnar 10-15 meter bakom. Hon har förstått det här med att inte skynda i onödan. 365 saker skriver förresten om varvet. Bra

14:47 - Start - hur det går? Förmodligen som det gjort förr.

16:45 - Målgång. Benen känns som stora feta dolmar som hårdnat i ett långkok. Åtgärdas med massage.

18:00 - Hopsamlade återvänder S - som också sprungit runt på ett förnämligt sätt - och jag till lägenheten i hängmattan. Avbrända. Utsketna och endast i stånd att ringa in en pizzabeställning, köpa massa lösgodis och på det sättet återställa kroppen i samma skick som innan loppet.

21:00 - Krig utbryter. Jag säger Schlager. S säger Film.

23:00 - Efter filmen är det dags att ägna sig åt verksamhet som ligger bortom det cybernetiska uttrycksarenorna. Godnatt....

2 kommentarer:

  1. Hoppas att dagen blev som du ville.
    Du har en liten sak att hämta hos mig. Grattis!

    SvaraRadera
  2. Dht - tack. Jag så det. Dagen blev som listat... i stort sett.

    SvaraRadera

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine