fredag, maj 01, 2009

Nemo - förr och nu


Dags att göra en "Birro"
Bilden här ovan är från Kvällsöppet i förrgår där den numera 20 kilo nättare Marcus talade inför Valborg. Och då visade denna bild på sig själv som är från 2005. Vid en tid då Birro drack Baileys till frukost, starköl till lunch och framlevde sitt liv i vit alkodimma.
Detta födde en tanke, som blev ett blogginlägg.



September 2000. Jag står i en TV-studio på tisdag förmiddag och är fortfarande märkt och bränd efter en långhelg i sällskap med alldeles för mycket för fort. Magnus Härenstam ställer frågor. Jag är hyfsat snabb på knappen och får med mig en herrgårdshelg i Småland som pris.

Ännu har jag hår. Både på huvvet och i ansiktet, som också är så där lagom gott spritsvullet. Ändå känner jag mig mest hårig inombords. Levern ligger inbäddad i en krans av buk- och sidfläsk. Jag har ett år kvar innan jag förstått vilket JEOPARDY! jag egentligen befinner mig i.



Åtta år senare. Inget hår. Ingen sprit. Ingen stress. Ingen JEOPARDY! alls. Bara en fantastisk vecka på Korfus västra kust med mina döttrar.

4 kommentarer:

  1. Vilken remarkabel skillnad! :)
    Men i o för sig tycker jag TV-bilden verkar lite ihoptryckt?

    SvaraRadera
  2. Det är nog snarare jag som är betryckt

    SvaraRadera
  3. Harmonisk verkar vara ordet, käre Nemo :-)

    SvaraRadera
  4. @ - Hasse
    Bild 2 - Harmonisk (den från Korfu)
    Bild 1 - Betryckt (den från JEOPARDY!)

    SvaraRadera

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine