torsdag, maj 14, 2009

Twitterfrossa

Image representing Twitter as depicted in Crun...Image via CrunchBase

Redan under bloggpausen som jag hade i januari - februari började jag "folkölsblogga". Eller twittra.

Det här kommer stort - även om många kraxar om Second Life-varning. Här lite mer om mikrobloggar i allmänhet och Twitter i synnerhet. De flesta twittrar någon månad -sedan dör dom.

Nu har min palantir i Landala berättat att Twitterbot snart kommer vara ett jobb som går att hitta på Platsbanken. Receptionisten (levande mänska i företagsentrén) går fetbort.
För egen del kunde jag tänka mig att vara twitterbot på SF-film. Eller varför inte starta eget?

Terapitwitter - med 140 tecken botar jag din ångest. Här kan jag lägga upp bot-genererade tweets i still med: Hum-hum, Vad känner du då? Hur skulle du vilja göra istället? Skulle det kunna vara något att gå vidare med?


Eller så kanske jag också dör i en plågsam twittercoma. Men jag gillar utmaningen i att formulera små catchy sentenser eller åsikter, vitsar, poem, förnumstigheter eller ordvitsar på 140 tecken. Eller kanske bara ge en tröttsam nulägesbeskrivning;

Sitter och läser Ranelid samtidigt som jag är lös i magen. Harmoni.


Här följer några av de tweets som jag fångat upp eller tweetat själv under sista tiden.

Har blivit uttagen till "Vem vet mest?" Har börjat kolla på programmet. Funderar: Är det "Quiz of the Living Dead" jag skall vara med i ?

Om jag redovisade nattens drömmar skulle ingen vilja tala med mig mer...nånsin'


Med anledning av RFSU:s nyord kommer filmen Fäbodjäntan döpas om till Kranskullan

Har fantasier om att säga upp mig från kontoret och bli en "nöjesprofil". Eller starta KY-utbildning för blivande... tänk Lill-Bert

När jag ser mänskor i matsalen som laddar lunchbrickan med 4 glas cola , så ökar min förståelse för sammanhangen - och deras fetma

Fick nyss ett mail med ämne "Dialog i kajak" - Porrspam, tänkte jag och deletade

Mot tvättstugan. Om luddet är kvar kommer jag minera torkrummet... och lägga grannens kulörtvätt i klorin. Mvh Den passivt aggressive

Slidkrans, runkbulle, muffin, visa bröna och vara på jäsning. Könet har blivit bageri


Hur kul var det här? Inte alls? Då skall du inte heller twittra. Eller kanske är det det precis du ska göra för att höja nivån...

Igår fanns det en artikel i Resumé om att böcker nu börjar twittersammanfattas. Good tweetar en bestseller.

Det här väcker filmfrossaren i mig - tweetar en film enligt följande;

Författare söker lugn o ro. Blir hotellvaktis. Sonen ser too much. Kompis med kocken. 237. Tanig fru med kniv. Snöstorm. Labyrint. Skitdöd

eller denna:

Nattbad. bam-bam-bam-bam. Fisk. Sur o hungrig. Polischef vs Politiker. Havsfiske. Huvudroll! Båt blir kaffeved. Gastub. Pang. Fiskpudding.

OK...en till...

Saigon. Hotell. Sprit. Mission. Flodbåt. Helikoptrar. Wagner. Napalm. Knark. Playmates. Vansinnesfettoöverste. Ritualslakt. Mer napalm. Död.

En filmtweet i kommentarsfältet belönas med en kreativ process i ditt inre...
Reblog this post [with Zemanta]

4 kommentarer:

  1. Missväxt och stenåkrar. Smålänning lackar ur. Lång segeltur, alla får löss utom byhoran. Nytt land inte som förväntat. Planterar fruktträd.

    SvaraRadera
  2. Briljant nedkortning av Utvandrarna...kom det inte med lite Invandrarna också?

    SvaraRadera
  3. Förmodligen. Jag har inte järnkoll på var den ena slutar och den andra börjar. Kanske på Ellis Island? :-)

    SvaraRadera
  4. Ja, nu var det ju filmer... och jag tror fruktträdet planteras i Utvandrarna. Nybyggarna är mest öken, Robert och guld och dräpta oxar, astrakanäpplen och indianmord...

    SvaraRadera

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine