söndag, maj 14, 2006

Varvet - bit för bit.


Nemo studsar vidare....Varvet 2004

Eftersom varvet numera inte är en plåga för mig kan jag fokusera på annat än smärta och trötthet när jag stolpar runt.

1 km: I höjd med snutstationen i Slottis. Fridfullt men trångt.

2 km: Vid ingången till Säldammsbacken. Efter en behaglig nedförsskjuts från Plikta är livet gott att leva.

3 km: Slottskogsgatan vid Lugnet. Här börjar naturidyllen övergå till proggiga skrål, goa göbbar och häng ur fönstren.

4 km: Ostindiegatan. Denna kilometer i hjärtat av Majorna med Mariaplan som nav är alltid tacksam. Det sluttar nerför. Ett tungt rockband spelar Bruce och publiken är gooo

5 km: Vi äntrar Älvsborgbron.... say no more...

6 km-14 km: Hisingen, platt, krokigt, allt ser likadant ut... största fördelen: du kan se Masthuggskyrkan om du sneglar åt höger större delen av detta mörka parti på banan.

15 km: Åter på faslandet. Nordstan som denna dag känns välkommnande. Jag blev t o m intervjuad av en ung murvelspoling som stack upp sin mick-didlo i fejjan då jag sörplade Enervit. Skall kolla på Kanal Lokal mån 20 och se om jag kom med.

16 km: Bälterspännarparken. Strax innan står det människor och delar ut små rödvita kondompaket...vafan.. säker sex är inte det första jag tänker på så här dags i loppet...men det visar sig vara portionsförpackad druvsocker.

17 km: Just rundat Poseidon och löper lätt nerför Avenyn. Det börja kännas i höfterna att jag inte har den mängträning i kroppen som behövs.

18 km: Vasa/Viktoriagatan. Här känner jag mig som mest hemma under hela resan

19 km: Brunnsgatan. Go o Gla Kexchoklad i massor. Nu är det lite segt. Övre Husar suger... svagt uppför...men tillräckligt för att ge fartminskning.

20 km: Inne i Slottis igen... målet är nått känns det som. Min supporterskara finns vid Belparc och det är ett gott lyft.

Målgång: Been there - done that...igen.

Dagen efter - lättare tryckpåkänning över skånkerna i övrigt fullt återställd. Gött!

Förresten - har fått öronen på Paul Simons senaste... där han på nåt sätt blir Peter Gabriel i sina bästa balladstunder. Eno har producerat... rackarns gott laid-backalbum....





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine