onsdag, maj 03, 2006

När man talar om trollen...

Fick lite "qualitytime" (ett rubbat pissbegrepp...men iaf) med döttrarna igår. Jag hade kvällsjobbat på mottagningen och teraperat några klienter...kommer hem och finner lägenheten skinande ren, städad och undanplockad. E o M har gått loss med städskåpets innehåll.

Där smalt ett fadershjärta. Och jag sjönk ner i en chesterfieldsoffa (som jag bara önskar fetbort) och skulle glo på samma kanal som E o M. Dessa små flickor är insnöade på alla sorters program som handlar om förvandlingar; Du blir vad du äter, Extreme Homemakeover, Ernst i torpet...ja fatta vartåt det lutar...

Gissa vad? "Äntligen hemma!" Efter Bloggfrossemannens utgjutelser kring Grynet, Shan Atci och Hr Gipsskive-Göring hade det onda flyttat upp på min axel och jag tänkte stålsätta mig och genomleva 30 minuter TV med denne man som äter kakel, men skiter träflis.

Det var grymma minuter men jag fann ett visst nöje i att Hr "High-on-Glue" inte fick den softe o skäggige säljaren av lägenheten in i samma Tintin-käcka scoutattityd...

På andra sidan drömmarna... i morgontimmen fanns han åter där och bäckade klinker, staplade rör och hyvlade avbärarräcken... Dubbeljämmer... kan det bero på att den här artikeln finns kvar i mitt undermedvetna



"I have lots of used cars for sale..."

2 kommentarer:

  1. Hahaha, vilken tortyr :)

    SvaraRadera
  2. Jadu, Ifi... drömmar med hantverk kopplat till min oförmåga hemsöker mig då och då, men de väger ändå hyfsat lätt ;)

    SvaraRadera

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine