torsdag, maj 04, 2006

Designvecka...mja...

Nemo sa hos Bloggfrossemannen apropå Skugges betalblogg:

The harder they come... Kan det vara så att Skuggan drabbats av "Julvärdssyndromet" (Bromé, Kirschsteiger m fl) som när haussen är över..då blir det bara fel? Mat-Tina är också en filur som snart kommer att ha kvävt sig själv bland hålslevar och rostfria mått "Jättegott" blir "Jättefel" Exponering suger i längde...vilket borde få fler att ta Time-out, växla spår, baravara och gå in i depå...för att sedan komma tillbaka med nåt annat - det skulle kunna bli en bloggpost...skall snickra på det..

Here we go...

Jo, alltså fler borde göra en "Emrik" - från spretig funk-freak i Stonefunkers till snäll visfarbror med mild blick och ansat skägg.

Skulle vilja se Filifjonken & Fredrik tagga ner och bli Sommarankare efter Ulvenstam

Skulle vilja se Lundell ta tre-fyra års timeout... komma tillbaka och spela på konserthus, unplugged med bara sig själv, gitarr och en ståbas...möjligtvis lite trumvisp.

Skulle vilja se Timell leda en temakväll i SVT 2 under begreppet "Ödmjukhet" (nä.. förresten det gör nog för ont)

Skulle vilja se Skugge om sju-åtta års tystnad (ja, så länge...) komma med boken "Rapport från dom gröna häckarnas helvete - radhusdrömmen som krackelerade"

Exemplen kan bli fler...fyll gärna på önskelistan i comments...

BTW... fick en idé om en "Designvecka - interiörbilder från mitt eget hem" men jag fick snabbt skrinlägga denna tanke då det visar sig att jag bara har material för två-tre dagar. Min nya schyssta stol i hallen kan jag inte låta bli att publicera - den är så grym...




Foto: Nemo ( fällstol i oljad ek, köpt på Designtorget för 1060:- och är dyr men bra för trång hall)

2 kommentarer:

  1. Välkommen hem, Cribbeline!

    Jag hoppas min sida kan ge stöd i de poster som finns mellan januari - maj.

    SvaraRadera
  2. Måste tipsa min äldsta dotter Jessica om denna stolen. Hon bor i en micro-tvåa.

    SvaraRadera

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine