måndag, maj 15, 2006

Allt du säger kan Bloggas mot dig...

Efter att min Blogguru och bloggmentor (ja, han kanske inte vet det... men en mkt stor inspirationskälla iaf) - Bloggfrossemannen dissat tre pers...bl a Timell hoppade jag in till Stefan
som anonymt suger till om saker.

Där får Uggla, Björkman o Petter hårda sandaler i pannan... en utmaning är oxå med; "Dissa tre kändisar"

Ok...

1. Janne J. Har satt dit det mesta med dolda mikrofoner och kaxig attityd men har också gjort större delen av myndighets-Sverige handlingsförlamat och räddhågset så att barn som far illa, kvinnor som får spö och människor som borde tas om hand inte blir omhändertagna. Josefssonspöket härjar fritt i soc.kontorens korridorer. Själv bygger han svart på Åstol och rider på höga hästar... "Mucka inte med mig...då kan du va på TV innan du visste det själv.." Bäst var ändå då han återvände till ett fik i Rinkeby och käckade sig med ägaren: "Den gangstern känner jag igen..." Nåt som var så helfel att klämma ur sig i det läget.

2. Ebba von S. Muntert och frejdigt med en fjärilslätt o luftig ton glammar hon sig rakt in i värsta mediehypen med att bara tycka och bräcka. Litet utdrag ur hennes Blogg på Veckorevyn; Sedan jag kom hem från LA har timmarna bara flugit iväg. Hjälp. Det är ju the downside med att resa bort - att det blir så läskigt övermycket att ta tag i när man kommer hem. "Att göra"-listan vid mitt nattduksbord är sönderklottrad och... oöverskådlig. Igår hade vi i alla fall smygläsning för nummer 10 och vårmingel på Riche. Urtrevligt och superlyckat. Smockfullt med folk, goda snacks och allmänt.... bubbligt och trevligt. Nej, måste rusa! Ciao!... fatta... eg är jag lite avundsjuk på att jag inte kom på samma attiyd för 20 år sen...och blev fett rik på att bara lajja runt och klottra ner skit och få hur mycket Strandvägenvåning som helst i pay-off

3. Runar "Deerhunter" S. Coachar Sting i andliga frågor (ha-ha), käkar soppa, skiter aldrig och har trasig Glocalnetuppkoppling till Gud med SvampBob -Fyrkant på supporten. Har gjort sig känd för att bara le och finnas med i olika sammanhang. Ett berömt citat från predikan 22 mars 2005 : Muhammed, Allah... Muhammed. Han är ingen Gud. Han var en förvirrad pedofil. Det är sant. Läs historien om vad, som Muhammed höll på med, höll på liksom med att gifta sig liksom med nioåringar. Elvaåringar." Gottigt... en charlatan av bästa märke. Just det här med Sting och andra megakändisar i Hollywood som ha ger andlig "coaching" Det viftar han lätt bort med att "Jag skulle aldrig avslöja vilka klienter jag har"... Nä, nä...men vem läckte storyn då???

Sedan har jag ett ett gäng bubblare så det räcker till en jaccuzzi: Dick Harrisson, Daniel Lindström (manlig version av E v S), Ulf Ekman, Börje Ahlstedt, Andres Lokko, Dogge "Hip-Hop i cykelhjälm...så kul" Doggelito..... jag bryter där.

Då har jag överhuvudtaget inte vart och snortat upp wannabees från Dokusåpaträsket...

Isch... det här sög hårt på mitt godmodiga inre

Veckans sinnesro behöver jag hantera varsamt, så jag lägger av nu. Min blogg skall vara ett forum utan hårda ord...helst - dags att lysa frid över sakernas tillstånd och låta Bloggen vila till imorgon.

3 kommentarer:

  1. Interesting site. Useful information. Bookmarked.
    »

    SvaraRadera
  2. Hallo I absolutely adore your site. You have beautiful graphics I have ever seen.
    »

    SvaraRadera
  3. Interesting site. Useful information. Bookmarked.
    »

    SvaraRadera

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine