måndag, januari 07, 2008

TV-fritt

Jag lägger ner mitt TV-tittande ...minst en dag per vecka skall hållas fri från rutan. Den info jag behöver får jag ändå inte via TV. Jag kan bli underhållen... jovisst... av vad? Stormare visar snoppen samtidigt som Arja Sarja tar sig själv på stort allvar. Det är bara tragiskt.

Igår tittade mina döttrar och jag på Blåsningen. Stor filmkonst. Men, pappa...det är en gammal film om gamla tider... sa dom. Ja, ja.. men den kan vara bra ändå... Två timmar senare var de häpna, fängslade och tysta.


Nemo (här som arg korsning mellan isbjörn o tvättbjörn...med stänk av Onkel Fester) lackar ur på TV-utbudet

Det är dags att återerövra nuet...tillvaron..rummet jag är i. Att sticka ut genom TV-rutan eller dataskärmen tar mig bort från där jag är... mittåt! Detta får en spinnoff som bär mig till morgondagns bloggpost. Eventuellt en av de sista....

Liiite godbitar finns det... i kändistramserierna...

Här går Janne loss på Mickey P...stor underhållning




Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine