tisdag, januari 08, 2008

Nystart och ställtid

Funderar som fan på att ställa om mitt liv och gå hårt in för att få ordning på saker och ting med bl a mindre TV och mindre blogg till förmån för andlighet, bokläsning, motion och kosthållning.

Förklaring; Vikt o motionsblogg - handlar om att jag lajvar min determination att förgasa midjemåttet från 98 till 92 cm. Jag är förviso nöjd med min kropp - men den lever sitt eget liv mellan bröstkorg och skrev. Övriga delar har jag god kontroll över. Dessa - styvt 6 enliters - mjölkpaket hämmar min utväxling i motionsspåret och vid senaste avmätning på Sylvesterloppet hade min rörelseförmåga kommit ner i gubbig motionslufs...det duger inte.

Målet är att förgylla denna blogg med allsköns egocentrering kring mina exerciser på gymet och i köket och annat ointressant (detta kanske gör att bloggen blir mycket läst. Efter att ha varit inne på Sveriges mest lästa blogg - Blondinbella - som inte handlar om någonting - så kanske "Ett fettos väg mot beach -08" kan vara ett spår att följa för att få ökad läsekrets?

Om alkohol- och andlighet; Som förut, mer sällan och bara om det..inget Youtube, inget trams..bara seriöst - hela tiden. Acceptans, Glädje, Entusiasm - endast dessa tre förhållningssätt ligger till grund för en sådan blogginriktning... förmodligen inget som fångar så många, då ämnet är provokativt och svårt för allt för många att ta till sig...

Fokus kring nya jobbet - rapporter om blanketter; en dagbok från ett skrivbord. Tiden på Byråkratpölsebyrån från start...se hur Nemo går ner sig i tjänstemannnaträsket

De övriga röstningsalternativen talar för sig själv...

Vägledning, bitte...

Skall Nemo blogga vidare - och om "ja" - hur?
Skotta ner skiten i cybertratten - avbryt bloggen
Vikt- och motionsblogg
Om alkolhol o andlighet
Keep on tramsing...
Fokus kring nya jobbet - rapporter om blanketter
pollcode.com free polls

Jag vilar min väska och kollar av läget då och då... ta din chans att påverka - lättare än så här blir det inte...

Andra bloggar om: , , , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine