söndag, maj 04, 2008

Tjejer med Svintohår

Vad det här handlar om vet jag inte riktigt. Jag känner ingen som har svintohår, men jag möter dom lite för ofta.


Svintohår har inget med krull eller lockar att göra. Det är mer en frisyr, som bildligt till stor del utgörs av luggslitet könshår - fast tunnare och sprödare.


Bärare av såna hår har ofta en cykel i släptåg, går i jordfärgade kläder och älskar Haga.


Jag vet inte varför de gör mig upprörda. det kanske handlar om att de utstrålar nån sorts farlighet som jag inte kan hantera. Män med svintohår får bara hög mupp-faktor i mina ögon. Det handlar oftast om alternativa cirkusartister, missförstådda konstnärer eller förvirrade professorer som har en platta stålull på huvvet.


Precis som män i kostym med loafers, där det finns lite fransar och metallbollsnören, gör mig skygg och missmodig. Lika lätt kan jag byta sida på gatan då svintokvinnorna närmar sig. Det kanske är därför jag slutat gå på filmfestival också.

2 kommentarer:

  1. Där har du helt fel. Jag tappade allt mitt hår pga cancerbehandling. När det kom tillbaka var det lockigt vilket jag gillade men allt eftersom blev det en tuss av hår baktill som alltid blev som en svintobulle oavsett vad jag gjorde. Och jag har inte en cykel i släptåg, går i helt moderiktiga kläder men jag gillar däremot Haga. Så det är bara en otrevlig fördom du har.

    SvaraRadera
  2. Ehh.. det handlade inte om rätt eller fel.

    Det handlade om mina reaktioner inför något som jag har svårt att förhålla mig till. (svintohår eller män i kostym o loafers)

    Att det är en fördom - otrevlig eller inte - det kan vi vara överens om.

    SvaraRadera

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine