lördag, maj 17, 2008

Koldioxidångest

Me have. Instantly.

Och efter att ha gjort DN:s klimattest mörknade jag betydligt. Gör det själv och se...

Flyg!

Flyg is baaaad 'cause flyg is vomating out a lot of Co2-shit in the air.

När jag punktade i att jag på fritiden flög 10-40 timmar per år , så hjälpte liksom inte vad som. Jag kunde bott i en grotta och levat av mossa och lavar. I mörker. Det spelar ingen roll. Flyger du så är du sååå torsk.

Lite tröst ger då SAS med sin klimatomräknare. Så baaad är jag ändå inte. 632 kg CO2 från Skandinavien till Bangkok... men vänta nu. Det är nåt som inte stämmer...


http://mobil.naturmob.se/ är det så att samma sträcka med flyg ger 5,6 ton CO2 i utsläpp... sisådär 100 ggr mer.

Någon far med osanning. Båda sajter hävdar att det är mängd per passagerare.. men hallå, naturskyddsföreningen. Det skulle ju innebära att ett plan med 300 pers till Bangkok skulle släppa ut ...tötöterött... 1.950.000 kg CO2. Det låter som om planet släpper ur sig mer än det väger... hur kan det vara?

Här bör någon miljö-Jesus ställas till svars. Jag mailar Naturskyddsföreningen och återkommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine