torsdag, maj 29, 2008

Erektil dysfunktion

Det märks att jag är i en annan målgrupp nu än förr. Jag får inbjudningar till allvarliga seminarier som skall behandla sexlivsproblem orsakade av erektil dysfunktion. Dessa är kostnadsfria och förmodligen iscensatta av dolda krafter som gärna vill kränga blå piller med samma glöd som spamen på min Gmail som utlovar underverk och går runt alla filter genom att göra reklam för Vyjigra, Why&gra, V!a$ra och liknande.

För 30 år sedan hade jag haft större lust att gå på kurser som handlade om att motverka för tidig sädesavgång...men det var då det.

Jo, jag vet. Prostatacancer t ex kan komma plötsligt och drabba. Det finns en mängd orsaker till att komma fram till en dalande kurva. Att vilja men inte kunna. Att hamna i vinballelimbo.

Läser så i Runners World - ett husorgan, bland andra - att österrikiska urologer. Alltså österrikiska urologer (av alla) genom studier på c:a 700 män kommit fram till att de som förbränner c:a 3000 kcal/vecka eller mer, löper (sic!) 83% lägre risk av att drabbas av - Yes! - erektil dysfunktion. Vidare skriver tidningen att den vanligaste anledningen till erektionsproblem är förändringar i blodkärlen som minskar blodtillförseln. Mer träning = ökad blodtillförsel.

Okej, då är det bara att ta beslut. En otränad lönnfet "Viklund" eller en uppribbad spindelman. Det är framtidens vägval.

Alltså - inget av alternativen känns särskilt upplyftande.... men det finns väl halvlägen

Andra bloggar om: , , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine