tisdag, maj 06, 2008

Mobilblottare på spårvagnen

Det är en värdemätare på mitt allmäntillstånd. Men efter 8 tim kontor med papper, papper, papper och ärenden, ärenden, ärenden - då är jag trött, trött, trött.

Ahh.... en tom 8:a. Det är det bästa. Den är ofta hel, ren och tom då den startar vid Frölunda torg.

Efter tre-fyra hållplatser är det förstört. Då har jag fem språk i olika röstlägen och i ett omfång som få min hemmabioanläggning att bli oerhört futtig i jämförelse.

Den största irritationen är att de som talar högt och ljudligt från alla håll samtidigt inte är förståeliga.

Jag är ingen raketforskare på serbiska, somaliska, kurdiska eller arabiska. Inte på farsi heller, om jag skall vara helt uppriktig.

Förr... när jag bodde i Gamlestan och gick på skrivarkurs fick jag applåder då jag beskrev 7:ans spårvagn på morgonen som "...ett gungande tomblickshav" men det var innan mobilerna var små och nätta. Då var det att spänna fast en NMT-utrustning på en Haglöfs ryggsäcksmes och se ut som en cybernetisk urtidsscout om man ville jiddra luftburet på vagnen.

Det är nästan så att jag längtar tillbaka. Kan inte alla som åker bara sitta ner, se rakt fram och vara tysta. Lite som Nord-Korea? Det är nästan så att jag vill få en Falling Down XXS och ställa mig upp och skrika;
"Men för fan...tala tystare, eller på svenska och en i taget. Jag står inte uuuuut!!!!!!!!!!!!"



Nu gör jag inte det. Jag är uppfostrad enligt den svenska normalstandardiserade modellen för fortsatt överlevnad. Istället smyger jag upp mitt motmedel. Också det portabelt. En Samsung YP - K3. Grön, fin och ny med kupong från Coop har den blivt min för 499:-. Jag känner mig nöjd och kupongsmart...med keps. Det enda är att jag behöver ha tung dödsmetall i lurarna för att skärma av mig. Men hellre det än ett aggrodamputbrott på 8:an.




Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine