tisdag, mars 03, 2009

Tiden kommer ikapp

När jag var i tonåren, då var SVT nästan det enda som kunde få mig att skratta - och se på också förresten (säger en del om hur kul livet var som tonåring...).

Det fanns det ett program som jag nu glömt namnet på. Men där var en sketch som utspelades på en torghandel och som jag då fann mycket lustig;

- Vad kostar tomaterna?
- 60 kronor kilot
- 60 kronor?? Hörrudu, du kan ta dina tomater och stoppa upp i häcken.
- Där har jag redan en gurka för 40 spänn....

Det som var roligt då - är verklighet nu - och inte roligt alls....

2 kommentarer:

  1. Haha. Gammal eller ej, men du fick mig att skratta i alla fall! :-)

    SvaraRadera
  2. Jodå... det var allt meningen att det skulle ligga en dold ironi (?) kring den där... vi behöver skrattet

    SvaraRadera

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine