söndag, mars 01, 2009

En Award..

Fick idag en award från tonårsmorsa.se och det gör mig innerligt glad. Min blogg betecknas av henne som läsvärd.





Dett kan jag ju inte stillatigande sitta och mesa mig med och sjunka ihop i pompös självgodhet. Det har jag redan nog av.

Så schas ut med mera Awards till bloggar som jag läser och tar starka intryck från:

En man med ett skägg - sällan har en man gett mig så många skratt och ovärdelig kunskap kring bortkomna samtidsfenomen i keps.

Trettioplus
- ännu en man som berikar min vardag. En man som ger den kvävda ilskans ångest färg och form

Anjo - en Fernando Pessoa i Olskroken. Surrealism och sluga tankar i skön förening

Ufo-Fiffi - kvinna från förorten med fristående smak för "the bizarro world", tapeter och en penna som får Darth Vaders lasersvärd att framstå som ytterst mesigt

As Good as it gets
- för en sinnrik blandning av lek, allvar och djup. Alltid läsvärd. Och ett bevis för att det går att få många läsare utan att förnedra sig själv eller andra.

Övriga bloggare - ni vet vilka - ni är jättefina, ni med.... ;-)
Reblog this post [with Zemanta]

10 kommentarer:

  1. Tiotusen tack, Nemo. Det var nog det finaste någon sagt om min blogg. Puss & kram!

    SvaraRadera
  2. Tusen tack - vilket omdöme... Jag bugar och bockar.

    SvaraRadera
  3. Man tackar och bockar och niger och gör honnör och hela faderullan!! :D

    SvaraRadera
  4. @ Ulrika, Anjo o Fiffi:

    Eehhh... så, så, så... nu var det ju att det var jag som började ;-)

    Jag blir i vilket fall hjärtans glad av era återkommentarer och era återtack.

    SvaraRadera
  5. Fint som snus!
    En man med ett skägg är verkligen en favorit, det har den varit länge. Trots enooooormt långa texter.

    Trettioplus är också en favorit.

    Nu är ju inte Ulrikas blogg sådär jättestor, men den är jättebra, det kan jag hålla med om. ;-)

    Dom andra två besöker jag bara sporadiskt.

    Bra lista!

    /Klaus

    SvaraRadera
  6. Tack Klaus!

    Anjo och Fiffi är värda fler läsare. Jag hoppas de får den uppmärksamhet de rätteligen förtjänar.

    SvaraRadera
  7. Anjo är kung! Men tack för tipset om Man med ett skägg. Klev in och garvade direkt, händer inte ofta nuförtiden ;)

    SvaraRadera
  8. @ Stefan - Kul att du gillar skägget. Jag kan knappt bärga mig innan hans bok "Människor det varit synd om" kommer ut

    SvaraRadera
  9. du har lyckats pricka in två av de ganska få bloggar som jag läser regelbundet. 30+ och Ulrika. Håller med. De är jävligt bra.

    SvaraRadera
  10. Mike! Finfrämmat... du skulle oxå haft en award - men du är så damned kvalitetssäkrad - så du klarar dig nog ;-)

    Och god smak har du också..

    SvaraRadera

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine