fredag, april 17, 2009

Tjohoo....



De är så trevliga på Aftonbladet. Så relevanta.

Äntligen helg! Nu får vi dunka loss och krana på. Så vi kan bli sådär härligt otvungna med grannen och släpa fram köttgrillen ur förrådet och fräsa lite svålar och korv. Kanske en glaserad kycklingfilé.

Är jag då en bitter missunnsam jävel? Säkert någon som tycker det. Det är jag inte.

Det är likadant där den lätt tilltufsade Fritjofsson sitter och strör solar omkring sig i TV 4. Det påverkar mig inte. Min törst efter vin är fortfarande släckt, men jag förstår inte vare sig Aftonbladet eller TV 4. Konsumentupplysningen behöver inte vara sovjetisk. Men heller inte glamorös och mängdbetingad. Boxar liksom...

- Nädu, Nemo...varför skall vi 85% som klarar av det här backa hem bara för att några inte klara av spriten?

- Sorry, säger jag - varannan svensk är drabbad. Som beroende, anhörig eller offer. Så är det.

Trevlig helg!

4 kommentarer:

  1. Tack för din sida, men den visar inte att dessa som blir drabbade fortsätter att föra betendena med sig även om dom inte missbrukar.

    Dom anhöriga blir oftast sjukare i sina betenden än missbrukaren, i USA så får anhöriga gå direkt in i primär behadling.

    Tro mig jag vet hur det är att vara medberonde till en som är upväxt med flera alkholister i generationer.

    Tog lång tid att komma ur det, jag har vart möjliggörare i många år i hennes sjuka grejor.

    Kan rekomendera en väns blogg oxo som verkligen är läs värd.
    www.vildaviola.blogspot.com

    Ha det bäst min vän, vi förtjänar alla att ett gott liv.

    SvaraRadera
  2. Det är sorgligt med reklam överhuvudtaget men allra värst är ju det här. För nog fan fixar den som vill köpa alkohol att välja utan att man gör reklam för det så här. Men MARKNADEN måste ju få sitt så Sunt förnuft får flytta på sig.

    Lev väl

    SvaraRadera
  3. @justidag - tack för din kommentar. Om medberoende finns det dock en hel del att läsa på den här bloggen. - se under rubriken "Skriver mest om.." i högerspalten.

    Tack för ditt bloggtips.

    SvaraRadera
  4. hej, tack för din kommentar hos mig, din sida är något jag måste besöka lite pö om pö. det finns väldigt mycket intressant för mig att hitta här märker jag direkt, jag gillar med sättet du skriver på, enkelt. Trevlig söndag. kram Mia

    SvaraRadera

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine