onsdag, april 15, 2009

Ranelid



Få mänskor irriterar, fascinerar och skroderar som Ranelid.

Intervjun som Schulman har gjort
är genomgripande och säger det mesta om personen - inte författaren.

Märkligt att jag inte läst något av denne man ännu. Har inbillat mig att det bara är Gudrun Sjödén-mänskor och slöjdlärare samt en och annan arkivarie som går loss på honom. Dags att testa av fördomarna. Jag tar gärna emot tips på en Ranelidare att ge sig på som stilövning.

Från att bara avsky karln' har jag börjat gilla honom. Massor. Som människa. Författarrollen är som sagt osynad.




Om man gör ett ordmoln av Schulmans intervju får man detta resultat. Inte så överraskande. Han gillar att språka om sig själv. Sen är det ju en intervju där Ranan får frågor om sig själv. Inte så konstigt att det blir det utfallet. Hade det istället varit en idrottsstjärna eller Kungen hade jag bytts ut mot man. Det kan vi vara säkra på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine