måndag, april 06, 2009

Skyltsöndag alt. Helt Plakat



Vårsolen sken lite avmätt igår och det drog kallt i vinden. På bron mellan Brunnsparken och Nordstans köpgrotta stod en kvinna och menade att Göteborgs tredje största allmännytta "stöder" störande grannar.

Definitionen av störande grannar var "KNARKLANGARE ALKISAR m m"

Vad det där "m m" står för vet jag inte. Skalövande konsertpianister? Hjalle & Heavy? Några farbröder som har betongborrarkurs?

Hon stod där. Ensam. Hennes syfte var oklart för mig. Hon kanske bor i en svale där försäljningstrafiken av amfetamin och annat är hög och spritfesterna är tydliga med dansbandsmusik och finsk tango. Situationen fick mig att koppla ihop henne med Yrrol och Claes Månssons samlagsfarbror från just den filmen.


Samlag 300:- står det på plakatet

Vad får du för fantasier om kvinnan som håller i sin skylt? Borde den bytas ut? vad skall i så fall stå på den? Om du skulle göra samma sak - en enmansdemostration - vad skulle du ha för text på ditt plakat?

3 kommentarer:

  1. Bästa Nemo, eftersom jag en gång var medlem i en förening med namnet VDTF vilket står för Vila Dig Till Framgång skulle det på mitt plakat stå

    "Stöd kampen
    Längre semester för långsamma"

    och längst ner skulle jag skriva

    "den som inte plockar bort luddet ur torktumlaren kommer till helvetet"

    SvaraRadera
  2. Det var ett mycket gott val. Om du gör verklighet av din tanke ser jag fram mot att ta del av en bildillustration... för att förstärka effekten av budskapet kunde en snigeldräkt vara trevligt.

    SvaraRadera

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine