lördag, april 04, 2009

Eftertanke, insikt och briljans...


Aftonbladet kvällen 090331

Ursäkta mig, men det här klippet måste vara i samma division som när AMF:s styrelse viktar pensionsavtal...

Sätter klippet på repeat. Det är inte sant. Det kan inte vara sant. Men det är sant.

Under programserien som jag slaviskt och tvångsmässigt följde på samma sätt som det är omöjligt att låta bli att pilla på en sårskorpa, medverkade en livscoach. Att vara livscoach åt Rosing måste vara att spela i samma division som samordningsministern i Somalia eller föralldel riksbankschefen i Zimbabwe.



Aftonbladet 090331 - lite senare samma kväll - här går det undan


Linda "in mig i lögner" Rosing går från klarhet till klarhet.

På jobbet har jag försökt, i en ansats av att prata om lite strunt, ta upp den här serien - men ingen tittar. Istället blir mina fredagsfikastunder som en klon av det Trettioplus upplever.

Jag inser att mina fredagsfika är en stund som en högre makt avsatt för att jag skall träna mig i tålamod, social etikett och att le mjukt. Det går sådär...

2 kommentarer:

  1. Linda Rosing (även Lotta Engberg) är verkligen tålamodsprövande. De gånger jag råkat zappa förbi Lindas program har det handlat om sekunder innan jag börjat gnissla tänder :-D

    Ett program som jag däremot följer är Robinson, dessvärre är det ingen av mina kollegor som tittar på det. Gör du?

    SvaraRadera
  2. Robinson har jag ett kluvet förhållande till. Nu - med lite mer hardcore och träskläger verkar det bättre. Jag kommer ge det en chans - några avsnitt till.

    SvaraRadera

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine