fredag, mars 29, 2013

Olle med mörtblicken

#blogg100 p 65


För några dagar sedan var jag på resa. Med tåg. I tyst avdelning. På SJ X2000. Men var det tyst? Nähä...se det var det inte. ag blir så trött. Människor som inte vet var de är, eller har koll på något. Läskunningheten försvinner. de ser inte alla skyltar som sitter precis överallt i kupén. De hör inte personalsen högtalarutrop och info om de tysta avdelningarna, ty de är fullt upptagna med att tala med varandra, med någon i telefon (gärna med headset på så att de skriker lite extra). Människor.

Då tar jag fram blicken som steg 1. Det brukar räcka....

Som jämförelse visar jag blicken från The Host. Tycker min är tyngre, men jag är partisk förstås

En gammal vän och bekant som jag nyligen upptäckt på Facebook kommenterade min blick så här:

 "Skrattade gott åt ditt SJ-foto. Minns att en figur i Grundbulten kallades Olle med mörtblicken. Nu vet jag hur han såg ut."

Tack för den.... bara för att tydliggöra - nedan - ett mörtöga. Döm själv.

Mvh Mört-Olle




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine