tisdag, mars 26, 2013

#AFK100 - ett ickeprojekt?

#blogg100 p 62

När Fredrik Wass rullade igång #blogg100  i början av året blev det ett sanslöst drag. ALLA var där. ALLA ville vara med.



Nu tänkte jag vara den där besvärliga antidoten - motvalls och besvärlig - för jag vill göra precis tvärtom och lansera #AFK100 vilket kan te sig som något jobbigare. Det kan bli som att gå in på ett AA-möte och tjoa om att alla borde supa igen - fast tvärtom.

Regler för #AFK100

 #AFK100 startar lördag 4 maj 2013

Varje dag, 100 dagar i rad,  fram till och med 12 augusti skall du hålla dig borta från Facebook, Twitter och din egen blogg - om du har och driver någon.

Inga inlägg, inga tweets, inga bilder på all den goda mat du äter, hur fina barn du än har och hur mycket ilska du än bär på - håll det för dig själv, dela med dig av det genom att ringa en vän, skicka ett mail (jaaa..du får maila).

Plocka fram faxen, köp frimärken.Var så mycket Lasse Åberg du vill. Lev pre millenieskifte fullt ut.

Klara du 100 dagar?

Jag har bestämt mig. I slutet av augusti kommer jag blogga, twittra och Facebooka om mina erfarenheter.

Någon som är på?

Maila mig i så fall - jag sätter ihop en lista - den lär inte bli så lång



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine