fredag, februari 08, 2013

Ringfingret... samt om kärlek och hat

#blogg100 p 18

Ringfingret - Min passion/kärlek

 Mina älskade döttrar hamnade på tummen – de får plats här med. Annars delar jag upp Passion/Kärlek i delar av företeelser (rum, sysselsättning) och människor.

 Den djupaste kärleken/passionen riktar jag mot S. En kvinna som kom in i mitt liv för ganska prick 11 år sedan. Jag är nykär ännu. Om det har att göra med att vi inte bor ihop (än) eller för att vi båda känner oss hyfsat klara med nödvändiga dikeskörningar tidigare i livet låter jag vara osagt. Jag vet inte. Jag vet däremot att det inte går många timmar utan att jag tänker på henne. Om vi inte pratar med varandra varje dag känner jag mig konstig och ohelad. Det småskaver då.

 Sällan har jag mött någon som är så god och vänlig men samtidigt har en integritet och fasthet i sin person. Den combon faller jag för och älskar. Hela tiden. Vi gör så mycket kul ihop och det är få personer som jag lyckats trivas med på det sättet. Nu är jag ju partisk här... stå ut med det.


Älsklingen och jag i livets ying o yang - hennes vurm för ancient history- min för stränder

Och när vi ändå är inne på kärlek - senaste dagarnas debatt om #näthat vs #nätkärlek:


Läs Mymlans begåvade tankar om kärlek på nätet

och det gör även Magnus Betnér

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine