söndag, februari 17, 2013

60 punkter innanför skjortan


#blogg100 p 27

En sån däringa lista som nu roterar på diverse bloggar. Denna hittade jag hos Mymlan

1. Hur gammal är du?
54

2. Hur gammal känner du dig?
25 i kroppen, mellan 3-80 i huvvet

3. Vad har du gjort i dag?
Slagit dank

4. Vilken film såg du senast?
Black Mirror - miniserie

5. Vem ringde du senast?
Yngsta dottern

6. Är du besatt av någonting?
Att ta reda på fåniga saker om film, musik - nörderier alltså

7. Är du rädd för blod?
Nej

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu?
Det finns djur här...

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige?
Ja

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga?
Nej

11. Vilken färg är dominerande i din garderob?
Rutigt?

12. När vaknade du i dag?
07:43

13. Vilken är din favorithögtid?
Midsommar - för sommarens skull och att jag då ofta är utomlands

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu?
Det är bra här

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till?
Jakarta. Var där några dagar 1988 och det var ett djävulens rövhål till stad. Fy satan.

16. Hur vill du tillbringa din pension?
På resande fot ellerlängre perioder på ett och samma ställe för att ta hand om mig - Indien, Grekland och kanske något skumt ställe i USA eller på Irland

17. Vad lyssnar du på just nu?
Min inre röst

18. Har du någon gång brutit ett ben?
Nehännedadå

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl?
Yoghurt, müsli, helt bovete, kaffe och mjölk

20. Vem är din favoritkändis?
Ahh..den var svår. Uffe Lundell då - mest för att han triggar igång så mycket hos mig

21. Vad är du på för humör just nu?
Sway!

22. Vilka världsdelar har du varit i?
Europa, Asien, Oceanien, Nordamerika

23. Snarkar du?
Snarkopererad 1995. Garanterat ljudlös. Läkarna karvade ut en hel f%&#ick köttunnel, revade gomseglet. Rena Hallandsåsproschäktet

24. Vilka yrken har du provat på?
Brevbärare, Färghandelsbiträde, Officer, Skadereglerare, IT-pedagog, Kompetensenehetschef, Personlig Handläggare på Försäkringskassan, Internutbildare på samma kassa samt Kognitiv Beroendeterapeut

25. Hur går du helst klädd?
Boots, jeans, t-shirt m tröja utanpå. Känner mig konstig i skjorta o slips. Kavaj är OK. Ofta ngt på huvet...annars drar det kallt på ollonskallen

26. Vilket stjärntecken är du född i?
Sån skit... kräfta

27. Vilket är ditt favoritgodis?
Saltlaktris

28. Vad sa du senast?
"Dra röven i koks!" (mumlade tyst åt en störig man på gatan)

29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan?
musik

30. Vad har du på dig just nu?
karatebyxor och scarf

31. Vilken är din favoritaffär?
MediaMarkt - tyskt, men ändå

32. Vad har du för storlek i kläder?
31/32 jeans, M-L på överkroppen

33. Vad har du i dina fickor?
karatebyxor har inga fickor - annras ofta iPhone i brallan

34. Vad köpte du senast?
Påslakan

35. Hur många gånger har du flyttat?
11 ggr

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med?
Ett inre lugn, hopp och längtan

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska?
Morgon

38. Senaste filmen du såg på bio?
Anna Karenina - följde med lilla mamma på hennes födelsedag

39. Har du blivit sydd någon gång?
Japp!

40. Har du någon gång badat naken utomhus?
Många gånger. Söker badplatser för detta, både i Sverige o utomlands. Känner mig
påtagligt obekväm med badkläder på kroppen. Speciellt efter badet

41. Vad åt du till frukost?
Bovetegröt med aprikos o katrinplommon, ett kokt ägg samt svart kaffe

42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan?
Arbetsmässigt var det skit. Jag jobbade i kommunen och mådde dåligt av det, samtidigt firade jag ett års förhållande med S - det var bra - livet hade börjat visa uppsida och totalt sett gav nykterheten enorma sidovinster. Framförallt upplevde jag en större närhet till mina döttrar som då var 10 och 8.

43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning?
Nej

44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig?
S - hon är speciellt god och bra på att hantera mig och mina dippar

45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover?
På laddning, ljudlöst

46. Vad var det sista du åt?
Ägg - kokat i 5:30

47. Vem är världens vackraste kvinna?
S...i alla fall för mig

48. Är du blyg?
Ja - utom när jag bestämmer mig för att inte vara det och beter mig extrovert

49. Vilken var den sista konserten du var på?
Ehh... det var nog Bruce på Ullevi 28 juli

50. Vad heter du i andranamn? 
Jan Peter Lennart - det var nära att jag skulle få heta Jan-Peter i tilltalsnamn. Orka..

51. Har du varit med om en bilolycka?
Några stycken. Alltid med militär anknytning, endast mörbultad inget brutet

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet?
Det hoppas jag...

53. Vilken är den roligaste träningsformen?
Slätlöpning...och långt

54. Har du några husdjur?
Nej

55. Vill du gifta dig?
Ja

56. Var växte dina föräldrar upp?
I Uddevalla

57. Har du någon gång ringt polisen?
Ja

58. Har du svenskt ursprung?
det beror på hur långt bak vi skall gå... men i vedertagen mening; ja

59. Har du, eller har haft, något smeknamn?
Jungan och ...Greven

60. Vilka är dina största svagheter?
Jag har lätt att ge efter för smicker


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine