torsdag, februari 14, 2013

Här är ditt hus?

#blogg100 p24


Jag är lite kluven inför den här bilden och mannen vars hågkomster uppenbart brister betänkligt ifråga om gjorda förvärv.

Ingvar är ju annars en man som jag då och då gjort mig lite lustig över. I den här intervjun från januari 2010 framkommer att det däringa Intö'rnet är tunga grejer:

"Jag ser att du har 1 500 vänner på Facebook? 

 – Ja, men jag vet inte vad det är för några. Jag har aldrig varit inne på internet. Det var en tjej som frågade om hon fick lägga upp en sida åt mig, och då sa jag att "det är klart"."

Samtidigt som jag drar på smilbanden, så blir jag också bekymrad.

Att vara bortkopplad från nätet är en stor brist. Det är övermåttan tragiskt. Kjell Eriksson har gjort en lysande dokumentär "De bortkopplade". Den finns på UR Play. Den ligger kvar till 11 maj. Gä gärna in vid 3:50 i klippet, så får du en hint om vilken nivå det handlar om.

Personerna i programmet lider inte. Inte alla som det verkar. Men det är väl så att de äldre (det finns en och annan 70-90-talist som valt bort nätet av principiella skäl) är de som skulle ha störst nytta av att kunna hantera kontakter med myndigheter, vården, kollektivtrafik, färdtjänst, biljettbeställningar, bankärenden, köpa böcker, skivor, beställa resor OCH JÄMFÖRA PRISER...för det tycker äldre människor om att göra. Det VET jag.

Ja.. inte Oldsberg, då. Kan han dribbla bort en lägenhet i Mexico, så är kanske inte en surfning till pricerunner.se prio ett?







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine