fredag, januari 15, 2010

På kurs med mig själv


De senaste två dagarna har jag suttit "i selen". Varit på kurs i ledarskap. Utsatt mig för det jag vanligtvis konsultar och handleder andra i.

Det handlar om Utvecklande Ledarskap (följ länken och läs mer)
Försvarshögskolan har tagit fram konceptet som utvecklats sedan 7-8 år tillbaka. Det så kallade "djuret" eller budskapet i kursen kan sammanfattas så här:


"Ledarskap är inte en roll som man kan kliva ur och i,
snarare en filosofi eller ett förhållningssätt i livet
där moraliska
värderingar och äkthet
är oerhört väsentliga över tid".

Eliav Zakay, Försvarsmakten Israel




Gott så. Jag har fått till mig annat gott som nu skall sjunka in och processas. Förhoppningsvis kommer min personlig utveckling spilla över å omgivningen.

2 kommentarer:

  1. Spännande för dig att att se hur du påverkas, eftersom du redan är något bevandrad i detta.

    SvaraRadera
  2. @ Victoria - skall landa i detta nu - men har redan gjort några övergripande slutsatser. Återkommer kring det

    SvaraRadera

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine