måndag, januari 25, 2010

Marathon - 19 veckor kvar

Igår morse visade vågen 77,8 kg. Det går nästan som på räls. Midjan har smalnat av till 92 cm. Men mitt ansikte tar del av nedgången på ett obra sätt. En local Uffe Larsson med skägg håller jag på att bli. Mitt lilla pussiga ansikte blir mer och mer Dali-surrealistiskt och börjar anta former som påminner om en vaxdocka som utsatts för stark värme


Klicka omslag för lyssning i Spotify

En kompis jag hade med mig i lurarna underveckans långpass igår var Tiesto - en skum holländare som gör unts-untsmusik, fast på ett bra sätt.



Så här gick det - 5:40-tempo ungefär - vilket skall vara "tävlingsfart" i juni.

Veckan som kommer och hälsan och tygeln håller...


45 km på 4 pass.

Efter en lite lugnare vecka kommer en "hård"....
Kanske inte så hård kvalitetmässigt, men vi ökar på med 5 km mer än som mest tidigare. Fartleken kör vi på som tidigare, men långpasset fortsätter också sin progression. På långpasset är det viktigt att du anpassar fart till dig.
MÅNDAG 25 januari 2010
Aktivitet Tid Distans
Vila

TISDAG 26 januari 2010
Aktivitet Tid Distans
Uppvärmning 18 min 3km
Koordinationslopp
3x80-100m
Fartlek 34-35 min 6km
Nedvarvning 12-13 min 2km
Vi fortsätter med tisdagsfartleken.
Värm upp som "vanligt". Ligger kvar på 6km på fartleken,
lägg betoningen på lite längre snabba partier (ex 2-4min).
Vilojogg på mellan 1-2 min.
Varva ner lugnt med lätt löpning följt av stretching.
ONSDAG 27 januari 2010
Aktivitet Tid Distans
Vila

TORSDAG 28 januari 2010
Aktivitet Tid Distans
Medelhård distanslöpning 56-57 min 10 km
Styrketräning 15 min
Stretching 10 min
Lite längre och lite fortare distans. Om det känns lite långt kortar du med någon km. Farten behöver lite vara högre hela distansen, utan starta i lugn distansfart, och öka sen något jämfört med lugn distans.
Ingen ökning på styrkan, utan som tidigare torsdagstyrkor/stretch.
FREDAG 29 januari 2010
Aktivitet Tid Distans
Vila

LÖRDAG 30 januari 2010
Aktivitet Tid Distans
Lätt distanslöpning 36 min 6 km
Koordinationslopp
3x80-100m
Extrapasset. Valfritt, men bara lugn fart, och harmoniska koordintioner.
SÖNDAG 31 januari 2010
Aktivitet Tid Distans
Långpass, lugn fart 108-111 min 18 km
Ökar på med 2 km, om det känns för mycket; försök öka upp, den tid som du är ute, något jämfört med tidigare. Följ "din progression".
Ha gärna med dricka under passet, och snabb energi efter passet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine