torsdag, april 28, 2011

Dag 18 - en låt som du önskar att du fick höra på radio

Vad är det här för pisslista? Jag vill inte höra på radio, sa jag ju....har jag ju sagt, säger jag.

Men OK - som ett litet spräck. Ett köttsår i skvalet mellan 103-108 mHz så skulle jag bli så oerhört överraskad, helvetet skulle frysa till is om den här kom till mig;



Nu är det här ändå bara första delen av "låten" som annars klockar in på 23:45.

Atom Heart Mother har en alldeles speciell historia. Det är det första album som jag köpte efter det att min far ÄNTLIGEN köpte en stereoanläggning och högtidligt placerade den i mexivillans gillestuga. Vill minnas att det skedde på hösten -76 och att jag blixtsnabbt låste in den gamla rullbandaren, gick och köpte min första vinylskiva. Vid pass 2:21 in i låten kommer en gammal Indian Big Chief loss och hela låten vaknar till liv. Det här är bra skit som har över 40 år på nacken. Spelas alldeles för sällan på radio. Spelas aldrig på Statoil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine