torsdag, april 21, 2011

Dag 15 - en låt som beskriver mig

I mitt tillfrisknande under de senaste tio åren har jag alltid haft en god inre dialog med mig själv. Så var det nog tidigare också - men jag lyssnade dåligt.
När det kom till att hämta fram något som beskriver mig musikaliskt for jag efter låttitlar, snarare än innehåll. Och ramlade givetvis över Daft Punk med en gång... mest för att mitt liv har gått från Mjuk, Dålig, Slö och Vek till något mer påssetivt.

Landade till slut i den här - mer som en beskrivning över att jag ofta anser att jag borde få något mer än vad jag förtjänar...



Charlie is good, ain't he...? Den här versionen är från turnén 2006. Då hade Keith hämtat sig efter att ha lekt apa i en palm och ramlat ner och crackat huvvet. Originalet finner du på det sublima albumet Let it bleed

Tar nu paus i musiklistan som vällt fram i bloggen under två veckor. Återkommer med Dag 16 om ett par dagar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine