tisdag, april 26, 2011

Dag 16 – en låt som du brukade älska men nu hatar

Jaha.. så var det hatdags igen. Men vad är det för en mänska som satt ihop den häringa listan? Snart blir jag olydig;

Dag 17 - en låt som du gärna hör då du äter barn

Dag 18 - en låt som du får stånd av

Dag 19 - en låt som du skulle vilja ha som soundtrack då du vinner Göteborgsvarvet (eller H60-klassen i Solvikingarnas klubbmästerskap 8 kilometer)

Ja, nåt sånt... men OK, då  älska först och hata sedan - svåååårt. Varför - förträngning. Det verkar som om jag bara kommer ihåg sånt jag ännu gillar.

Jag behöver bli påmind. Letade bland mina CD:s - där borde det väl finnas något... men nä - i så fall har jag redan krängt av det eller kastat skiten.



Suede var på Roskilde 1999 och gjorde tre spelningar på lika många dagar. Jag vill minnas att jag såg en. På orange scen. Jag köpte omedelbart Head Music och spelade CD:n varm samma sommar. Det var krackeleringssommaren och jag mådde inte bäst. Suede fick bli en viss tröst - som numera är outhärdlig - men neutralt är det givetvis en helt OK poplåt - och en ruggigt cool video. Jag gillar den.

I kommentarerna till klippet står bland annat;

If there was ever a Bond movie called Everything Will Flow, this would make the perfect theme!
On the other hand though, Everything Will Flow would be a shit title for a Bond movie.

Jag skriver under på det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine