tisdag, april 19, 2011

Dag 13 - en låt som är guilty pleasure

Mmmm... en ondskön låt alltså, något som framkallar skuldkänslor - om jag förstått Wikipedia rätt;

A guilty pleasure is something one considers pleasurable despite feeling guilt for enjoying it. Often, the "guilt" involved is simply fear of others discovering one's lowbrow or otherwise embarrassing tastes, rather than actual moral guilt. Fashion, music, and food (especially unhealthier foods high in sugar and/or fat) can be examples of guilty pleasures.

Visst, anstrykningen finns, och skall jag sitta och diskutera "god musiksmak" med musikkritiker och nördar i största allmänhet brukar mainsstream, reklamradiopop alltid beskrattas och tråkad blir jag. Har skrivit om det förut - symfonisk rock och westcoast (Toto, David Foster, Peter Cetera,) är sånt som många i min sits borde skämmas över. Nänänänä... den lätte går inte. Förlorad är jag.

Det finns däremot en låt som jag gillar - men inte borde;



Och hur kommer sig nu detta? Det är väl magstödskänslan och min svaghet för snygga produktioner. Till skillnad från dag 2 (hatlåten) är det gjort för att tjäna pengar - fast snyggt, så jag blir lurad.

Sedan finns ett annat pojkband med irländskt ursprung som bubblar till det i skämskudden;

Boyzone med No matter what - som jag dessutom trodde var "nåt' med Kenny Rogers när jag hade den i huvvet och smågolande själv...

Har du en eller flera skämslåtar? Bring'em on...

Här finns en Spotifylista där du kan lyssna på andras skämslåtar
Enhanced by Zemanta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine