måndag, april 11, 2011

Dag 05 – en låt som påminner dig om någon

Oj - det här blir nästan för mycket - för jag förknippar lätt personer + låt = relationsstatus - så jag får gräva och plocka fram något där kanske låten framträder mer än personen.

Och johodå - En perifer officerskollega som jag hade till kursare på Kvarns stridsskola har kommit att bli mer låten än mannen för mig.
Anledningen - jag hade varit i Grekland Ios på sommaren -84 och hört den här sången - men visste inte vem som sjöng, och som alla vet - 1984 var inte året då allt gick att ta reda på så där googleenkelt.

Så en kulen höstkväll hörde jag välbekanta toner i en korridor på elevhemmet; Jodå - där låg Ahlberg...eller om det var Ahlstrand... och lyssnade.

Två veckor senare hade jag fått ordning på musiken och hade ett helt eget C90 med bland annat Gerry Raffertys Baker Street



Enhanced by Zemanta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine