måndag, december 21, 2009

Liten mage - tung pung

För några dagar sen läste jag Aftonbladet - på Internetz.

En folkvald hade sölat till det något.




Allt beror på att han inte har någon magsäck längre, enligt honom själv.

Liten magsäck brukar inte framkalla berusning. Alkohol däremot kan ställa till det.

Jag vet - jag är inte ett dugg bättre. 1983 var jag 24 år och hade efter en misslyckad kväll på stan' bestämt mig för att lägga in en stöt på den något äldre tjejen i huset mittemot. Jag kände henne bara flyktigt.

Eller bestämt, förresten ... det var inte något noga övervägt och planerat - det bara blev så. Då och då på den tiden tog jag mycket irrationella beslut i samband med att jag var trött. Och full.
Det slutade med att en radiobil kom och poliser som vänligt föste ut mig från trappuppgången.... och jag lommade hem.

Mina konsekvenser blev bara en fis i rymden jämfört med mannen här ovan. Folkvald. Sambo. Pappa till fem barn. Hur tänkte han?

Just det... han tänkte inte alls. Det var något annat som styrde - men inte en liten magsäck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine