torsdag, april 20, 2006

Ett avslut inför fortsättningen

Att arbeta i ett 12-stegsprogram innebär för de allra flesta att jag delar med mig av mina erfarenheter med andra som gjort en liknande resa i ett tillfrisknande.

Inför femte steget - som innebär ett erkännande inför Gud, oss själva och en medmänniska alla våra fel och brister och innebörden av dem - kan det vara nyttigt att ha ett fungerande nätverk och framförallt en människa som jag kan anförtro mina fel och brister (resultatet av arbetet i det fjärde steget) till.

Det är just i detta läge det känns naturligt att bryta detta program på nätet.

Precis som jag beskrivit i en tidigare bloggpost handlar de 12 stegen om att vakna, rensa upp, göra upp och växa upp...

I detta läge är utrensningsjobbet i full gång.

Jag överlämnar så till dig själv att gå vidare och min blogg kommer nu att bli mindre andlig - mer profan, lite ilsk, gnällig och småskvättig

Nemo

2 kommentarer:

  1. vad skönt att ha dig tillbaks!

    SvaraRadera
  2. Tack för den Mike...dags att vässa penna. Min andlighet kommer jag att odla i annat forum

    SvaraRadera

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine