söndag, april 23, 2006

20 km i busken

"Det är tamefan vår..." utbrast S när hon gläntade på persiennen i morse.

Natten hade fört med sig drömmar om öppna möten på en vändplats i Tolltorpsdalen och som vanligt fanns det med spår av barrackläger, rulltrappor och små tidningsstånd i utkanten.

Skatåsterrängens människor kan indelas i följande klientel;
  • Spindelmän och andra löpnissar
  • Korvgrillande barnfamiljer med cyklar
  • Rökande hundägare
  • Fiskande UFO:s
  • Förälskade par som strollar
  • Stavgångsmaffian

S o jag ingår i den första gruppen och tog oss joggande fram tillsammans första 12 km... ett varv till på 8:an fick jag ta på egen hand tillsammans med Madonna (i lurarna alltså)

Sedan började regnet komma in från sydväst...

Stretch, asiatisk fisk och inre knådning står på resten av dagsprogrammet...eller så beter vi oss.

Jag fick förfrågan - "Vad är en flep?"

Flep = Nördmaskerad hårding...d v s en man som är skenhård, men mjuk inuti. Attribut: Loafers, tubsockar, mockajacka,välklippt raggarsnajd/discofrilla.

Den flep som jag fått span på är i flep-utmarkerna för han skrämmer... det gör inte en äkta flep.

Jag återkommer med mer rapporter om min ICA-flep..."the Electrocuted version"

Ångesttemp: 7

Rökare i gula mössor...så fint

1 kommentar:

Eehhhummm... This is my theory...and it's mine